- Az online tanulás támogatja a kollaborációt és a közösségi érzés létrejöttét
- Online tanulási környezet → csoportközpontúság; face to face tanulási környezet → hatalomközpontúság
- Osztálytermen kívüli tanulás és kommunikáció hatékonysága
- Érdeklődés, kérdezés előtérbe kerülése, ezáltal mélyebb, jobban hasznosítható, hatékony és hosszabb távú tudás szerzése
- 2 fontos folyamat: reflektálás és eszmecsere → ezek nem igazán jellemzőek a hagyományos, osztálytermi oktatás keretei között, egyrészt a tanulók magas száma, másrészt pedig az idejétmúlt oktatási módszerek következtében
- A kollaboratív tanuló közösség létrehozásában és fenntartásában fontos szerepet játszik:
Ø A szociális jelenlét: segíti a tanulócsoport tagjai közötti személyes kapcsolatok kialakítását
Ø A kognitív jelenlét: az érdeklődésen, informálódáson keresztül segíti a jelentések, értelmezések felépítését
Ø A tanítási jelenlét: az oktatási folyamat szervezését, strukturálását, vezetését segíti
- A tanítási jelenlét 3 kategóriája és elvei:
1. Design → elvei:
Ø Olyan légkör kialakítása, amely segíti egy érdeklődő közösség létrejöttét
Ø Kritikai gondolkodás és eszmecsere létrejötte
2. Eszmecsere előmozdítása → elvei:
Ø A közösség fenntartása a csoportkohézión keresztül
Ø A kérdezés fejlődésének ösztönzése és támogatása
3. Közvetlen instrukciók → elvei:
Ø Kollaboratív kapcsolatok kialakítása, ahol a tanulókat támogatják abban, hogy egyre növekvő felelősséget vállaljanak tudásuk iránt
Ø Annak biztosítása, hogy van döntés és metakognitív fejlődés
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése